Hjälp Lions hjälpa Ukraina. Donera till vår hJälpfond. Se hur vi hjälper Ukraina här!

Sveriges Lions vattenprojekt – borrhål nr 4 är igång

Vattenborrningen i byn Kobriyaad Puntland Somalia pågår.
Borrprocessen startade den 9 juli 2024. På plats fanns regeringsrepresentanter, lokala lionmedlemmar både från damklubben och herrklubben och representanter från svenska lionmedlemmar representerade av Förra årets distriktsguvernör i distrikt M Anki Rooslien och Mursal Isa som är medlem i Sverige Lions vattenprojektteam. IPDAnki Rooslien var där för distriktets Hälsocentral som invigdes och överlämnades till hälsoministeriet i Puntland, Somalia. Det var planerat att kombinera starten av vattenborrningen och invigningen samt överlämnandet av Hälsocentralen som Anki Rooslien ansvarar för. Överlämningen av hälsocentralöen gjordes den 11 juli i byn Beeliwacatay. Det var en lyckad start. Mediebevakningen var stor. Det fanns två olika TV-kanaler (Se länkarna nedan).
Sahal cable TV
Puntland TV

Mer information och bilder kan man se på Water Means Lifes Facebooksida.