Hjälp Lions hjälpa Ukraina. Donera till vår hJälpfond. Se hur vi hjälper Ukraina här!

Årets golftävling till stöd för Lions cancerforskningsfond

Källa: norrteljetidning.se

Lions Club Hallstavik-Väddö arrangerade tillsammans med Hallstaviks Golfklubb under tisdagen den 23 juli den årliga tävlingen till stöd för cancerforskningen.

Årets tävling lockade hela 108 deltagare, dvs 36 lag som i duggregn och med sedvanligt glatt humör avverkade de 18 hålen. Många tävlande var såväl kvinnor som ungdomar.

Tävlingsformen var i likhet med fjolåret Tremanna Scramble med kanonstart. Det innebär att alla tävlande lagen startar samtidigt men från olika hål.

Lions Club Hallstavik-Väddö kunde med dagens tävling bidra med drygt 30,000 kr till Lions Cancerforskningsfond Mellansverige Uppsala-Örebro. Sammanlagt sedan samarbetet med Hallstaviks GK inleddes har över 510,000 kr överlämnats till fonden.

Prisutdelningen skedde under ledning av klubbchefen Daniel Bellander med assistans av Bosse Petterson från Lions Club.

Alla tävlande kunde ta del av priser som skänkts från företagare på Väddö och i runt Hallstavik.

Helene Blom Hallstaviks GK och Lions Clubs  förre president Carina Andersson

Kaffe med hembakta bullar serverades ute på banan.

Segrande lag bestod av Michael Mattsson, Hallstaviks GK tillsammans med Örjan och Peter Mattsson, båda från Burviks GK.