Hjälp Lions hjälpa Ukraina. Donera till vår hJälpfond. Se hur vi hjälper Ukraina här!

Lions Club Partille tackar för en lyckad höstmarknad

SÄVEDALEN – Den 28–29 september anordnades den årliga höstmarknaden i Sävedalen, där Lions Club Partille återigen fanns på plats. Solen sken över besökarna, och under lördagen var det ett stort flöde av människor som strosade runt bland stånden.

– Det var härligt att se hur både unga och gamla trivdes i höstsolen, säger Lennart Bergqvist, PR-ansvarig för Lions Club Partille. Han berättar att klubbens närvaro på höstmarknaden har blivit en tradition och att deras olika aktiviteter lockade många besökare.

Lions lotteristånd var välbesökt och det köades för att handla från deras försäljningsbord. För barnen var fiskdammen en återkommande favorit.

– Det är alltid lika roligt att se glädjen hos barnen vid fiskdammen, säger Bergqvist.

All försäljning under marknaden går oavkortat till Lions arbete, både lokalt och globalt. Klubben har som mål att göra skillnad i vardagen för människor, och marknaden var ett viktigt tillfälle för att samla in medel till deras verksamhet.

– Tack vare generösa gåvor från besökarna kan vi fortsätta vårt arbete och hjälpa dem som behöver det, både här i Partille och internationellt, avslutar Bergqvist.

Lions Club Partille tackar alla som deltog och bidrog till ett varmare och mer sammanhållet samhälle

Text och bild: Lennart Bergqvist