Hjälp Lions hjälpa Ukraina. Donera till vår hJälpfond. Se hur vi hjälper Ukraina här!

Lions firar Världs Liondagen

Söndagen 6 oktober firade Lions Club Ludvika Världs Liondagen två dagar för tidigt genom att delta i Vårt eget café (café för personer med funktionsnedsättning) i Folkets Hus. Lions Club bjöd alla närvarande på kaffe, festis och smörgåstårta.
Till gäst för dagen kom Martin Fallgren, som har Down syndrom, och har med sitt unika perspektiv gjort sig till en erkänd filmskapare då han lyfter och belyser de utmaningar som han och hans grannar upplever till vardags i gruppboendet.
”Jorden Anropar” är en stjärnspäckad äventyrs-scifi fylld med mycket hjärta och rymmer både skratt och allvar. Lions tillsammans med alla gav Martin så mycket applåder och blommor för sin stora insats.
Världs Liondagen den 8 oktober 2024 har som årets tema parasport samt barn och unga med funktionsnedsättning.