Hjälp Lions hjälpa Ukraina. Donera till vår hJälpfond. Se hur vi hjälper Ukraina här!

Lions med på Vinslövsdagen

Källa: NSK.se

Foto: Pontus Svensson

Vinslövsdagen bjuder på musikpärlor från 50-talet

Musikpärlor med artisterna Anna Renud och Malin Fredriksson och körsång av “South parks kids choir”. Årets upplaga av Vinslövsdagen satsar rejält på sång och musik.

– Det kommer alltid mycket publik, en trevlig tillställning, säger Kenneth Johansson från Lions som är konferencier.

Foto: Clifford Johansen

Vinslövsdagen pågår 11.00-15.00 under lördagen, men smygstartar redan 09.30 med handbollsaktiviteter i Centralparken med Vinslövs handbollsklubb och Vinslövs IF.

Kennet Johansson berättar att dagen är viktig inte minst för föreningslivet i Vinslöv. En rad föreningar i byn medverkar i arrangemanget.

– Föreningarna får möjlighet att visa upp sina aktiviteter och även värva medlemmar.

Det blir en dag präglad av sång och musik. Lions-stipendiaten Johan Bendahl sjunger liksom Anna Renud och Malin Fredriksson som bland annat uppträder med musikpärlor från 1950-och 60 talet.

– Vi har också en kör ,”South parks kids choir”, som sjunger under ledning av Marie Larsson. Kören består av barn från Söderparkskolan, berättar Kenneth Johansson.

Därutöver blir det uppträdande av Vinslövs bygdedansare, brödauktion, godisregn, visning av A-traktorer – och mycket, mycket mer.

– Smedjan håller också öppet och visar hur man smider. Där serveras även kolbullar och äggakaga. Kön brukar ringla lång dit, konstaterar konferencier Johansson.

Arrangerar gör Vinslövs föreningsallians, föreningar och kyrkor. Hässleholms kommun är också med på ett hörn.

– Vi använder pengar från tätortsbidraget till Vinslövsdagen, därför är de flesta aktiviteter gratis, säger Kenneth Johansson.